fredag 2 mars 2012

Vårkänslor

Här hemma droppar det från taken och solen är generös med sina strålar. I går hittade jag en bukett med persikokvistar i min lokala matbutik. Dem njuter jag nu av ihop med mitt morgon the.



I kvistarna har jag hängt några papperhjäran och fåglar av återbrukat papper. Dem hittar du på justedesign.se under återbruksknappen. De är producerade fairtrade från Vietnam.

Jag älskar början på alla årstider och just nu, är en av mina absoluta favoriter. Det rinner små bäckar efter gatorna och kombinationen snö, asfalt och vatten får mig att vilja plocka fram cykeln och hoppa hopprep på samma sätt som när jag var sju år. Men det gör jag inte, vad jag gör är att sparka runt i vattenrännorna ungefär som jag sparkar runt i lönnlöven på hösten. Sen vänder jag upp ansiktet mot solen och bara njuter.

Kerstin bland sol och vackra kvistar. Kalla det för vårris så behöver du inte vänta på påsken ; )