torsdag 2 februari 2012

Förvaringsgurun Signe Weiss

På väg ner till Formex kom jag och Maria i samspråk med feng shui och förvaringskonsulten Signe Weiss. Hon gav oss många smarta lösningar för att förenkla våra liv. Samma morgon hade Sundsvall & Timrå tidningen Våning & Villa   landat i brevlådan med ett stort repotage om hennes förvarings expertis.Se länken till tidningens blogg. Bläddra fram till sid 10 för att se artikeln. http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=tsr0v530


En enkel lösning som föll mig på läppen var hennes vantupphängningslösning för barn, den finns med på bild i artikeln. Tänk att slippa leta barnvantar på morgonen, eller att slippa blöta vantar liggande huller om buller i hallen. Tänk att sätta sig med en kopp te innan jobbet istället för att åka en extra tur till skolan/förskolan  för att mitt barn inte hade vantarna kvar där som jag trodde eftersom de inte såg ut att vara hemma. Sånt här kanske bara händer mig? Ja vad vet jag. Jo en sak, det händer aldrig Signe.


Här hittar du Signes blogg  http://adderat.addweiss.se/

Kerstin bland smarta lösningar och försvunna vantar