måndag 14 maj 2012

E-Handel i Kramfors

I fredag åkte jag och Maria till Kramfors på en föreläsning som ALMI ordnat om webbshopsutveckling. Efter lite sen start hoppades vi att GPS:n skulle leda oss rätt. När vi till slut var framme stod vi på en ödetomt som fungerade som nån form av tipp. Öhh sa vi, skrattade och tittade på klockan. Men det var inte så illa som vi först trodde. Back tillbaka och en avfart så var vi på banan igen. Där stod Therese på ALMI och välkomnade alla och såg till att vi hittade. Skönt. Jag bara avskyr att komma försent så jag är glad att vi hann fram i tid och blev så fint bemötta.

                               En bild från en tripp i höstas

Vi som deltog var egenföretagare från Sundsvall, Kramfors, Timrå, Östersund, Sollefteå och Härnösand. Jag kan ha glömt någon stad här men det var en rolig spridning av företag och städer. Allt från hälsoanläggningar till piercing och bildelar. Några drev redan sina nätshoppar för fullt, så som vi, medan andra funderade över att ta steget. Vi fick lära oss en hel del av både föreläsare och alla deltagare.

På vägen hem hann jag njuta lite av Höga kustens vackra landskap utanför bilrutan, vattendrag, berg och dalar i skön balans. Till sommaren får det bli en lite närmare granskning av det böljande landskapet.

Kerstin bland nätshopping och vackra landskap något man inte får uppleva live så länge näsan är begravd i datorn. Så titta upp lite mer det ska jag.