måndag 23 april 2012

LEVA Kungslador & Husfabrik

I somras åkte jag på semester till Gotland. Ett förbokat utflyktsmål för min del var LEVA kungslador.


Här kan man få god mat eller smarrigt eko fika, brunkullans jämtländska te och stenugnsbakat bröd serverat i mys/trendig ladumiljö eller i den vackra trädgården.


Mina barn var konstigt nog inte lika imponerade som jag men de hittade sig en scen där de utförde diverse live uppträdanden och battles. Sambon tog plats vid ett bord för att bereda sig på en lång väntan. Han skulle nog fått suttit där än om det inte var för att vi hade en båt att passa.


De har också en härligt rörig butik med mycket matnyttigt i eko-reko väg. Vi handlade nyslungad honung och läsk.


På LEVA Kungslador finns också LEVA husfabrik. Bakom fabriken står fyra kreativa kvinnor. De är arkitekter, trädgårdsmästare och företagsutvecklare med en imponerande företagshistoria. Husen är miljövänliga och tanken bakom är flexibilitet. Huset ska kunna leva och förändras med dig. Själv är jag mer för gamla hus men just de här husen blev jag förälskad i. Jag skulle vilja ha en hel by, eller gård i alla fall med minst tre hus. Eftersom min sambo gillar nybyggda enplanare och jag äldre hus med mer känsla så trodde jag att vi hittat den perfekta lösningen, äntligen ett nybygge som jag gillade, men så var inte fallet den här gången heller. Hur kunde jag tro att vi skulle tycka lika. Det var nog min totala husförälskelse som gjorde att jag tyckte mig hittat så rätt. Husens rymd, ljus, naturmaterial och känsla gjorde mig helt salig. Ja ja förr eller senare vill jag bo och leva i ett LEVA hus. Så de så.....
http://www.levakungslador.se/


Kerstin bland honung och underbara hus